måndag 5 augusti 2013

En riktigt vanlig dag...

Idag är en sån där dag. En dag då ingen skulle ana att det var något annorlunda med mig och vår familj.

Inatt sov kompisar till mig och barnen över, och vi började med frukost och barnlek på studsmattan i solen. Efter att kompisarna åkte hem så har barnen fått bygga med legot som min 3.5-åring fick som present igår eftersom han för första gången gick självmant och bajsade på toaletten. Mamman har fått kaffe och lite slösurf på datorn.

Ikväll ska min nyblivna 5-åring få åka till farmor med sin pappa, medan 3.5-åringen ska få vara hemma och få en mammakväll för sig själv. Imorgon ska han till doktorn och sen ska han få ansluta hos farmor han också. Då ska mamman få lite mammatid. Eller kanske tvingas bygga lite kök i huset som hon om 3 veckor ska flytta ifrån för att bli ensamboende. (Ja, för mamman är fortfarande sambo med sitt ex)

Ni ser. En helt vanlig familj, men helt vanlig vardag och helt vanliga aktiviteter och problem. Visst är det fantastiskt? Jag ville bara skriva det! Så att ni vet. Ifall att ni tvivlade.

Hur ser er dag ut? Lämna en kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar